De Dijk beloond met ING-sponsorcontract

ASV De Dijk is pas net begonnen met de vrouwenafdeling, maar heeft nu al een sponsorcontract bij ING verdiend. Met het extra geld kan de Amsterdamse vereniging nog sneller zijn ambitieuze plannen waarmaken.

De bank was duidelijk enthousiast over de plannen van De Dijk. “Voor onze deelname heeft het bestuur een pitch gemaakt met de nieuwe weg waarmee De Dijk is ingeslagen, met onder meer onze voetbalschool. Uiteindelijk heeft ING, tussen alle andere verenigingen, voor ons gekozen”, vertelt Chederick Kempenaar trots. “Het driejarige sponsorcontract gaat ons absoluut helpen met het uitbreiden van de afdeling. Momenteel zijn we bezig met het opzetten van de Meiden Onder 19. Daarvoor hebben we al tien meiden gevonden, die allemaal zijn overgekomen van AFC IJburg. Dan zie je dat je met het sponsorgeld toch wat meer zaken kunt faciliteren en naamsbekendheid kunt creëren.”

De club zag het sponsorcontract van tevoren niet aankomen. “We hadden het zeker niet verwacht, omdat De Dijk pas net komt kijken met het vrouwenteam. Er zijn natuurlijk voldoende clubs die al wat verder zijn dan wij. Maar het betekent dus wél dat ING gelooft in ons verhaal en ons graag ziet verbeteren en ontwikkelen.” De Dijk besloot, in tegenstelling tot andere clubs, eerst het eerste elftal op te zetten. De komende jaren moeten de overige jeugdelftallen volgen. “Het is de bedoeling om in het eerste jaar te stabiliseren en te ontwikkelen, zodat er een sterke fundering is om door te bouwen. Van daaruit willen we de speelsters zoveel mogelijk ontwikkelen, wat zowel geldt voor het team als individu, waarna we de afdeling gaan uitbreiden. Binnen vijf jaar willen we in elke vrouwencategorie minstens twee elftallen hebben. Dan moet je denken aan MO19, MO17, MO15 en MO13. De MO11 is er overigens al.”

Kempenaar vindt het niet meer dan logisch dat een club allereerst begint met een Vrouwen 1. “Op het moment dat het eerste vrouwenelftal staat, dan dient dat als vlaggenschip naar de buitenwereld toe. Hopelijk trekken we dan meer jongere meiden aan. Dát is dus de reden dat wij het omdraaien”, stelt de beleidsman, die om zich heen veel vraag waarneemt. “We merken dat het enthousiasme en de vraag er is. Veel clubs willen ook tegen ons oefenen en vragen wat ons plan is, dus de interesse neemt zeker toe. Nu het vlaggenschip staat, zal dit alleen maar meer worden aan de onderkant.”

Tekst: Jordi Smit

Kirsten Steengraver hoopt op promotie met De Dijk

Blijf op de hoogte en volg ons via Facebook, Instagram en Twitter!
▼Bezoek ook de clubpagina(s)