Home / Algemeen / Advertorial: Extra inkomsten amateurverenigingen door split-screen advertising

Advertorial: Extra inkomsten amateurverenigingen door split-screen advertising

Het verhogen van de inkomsten van voetbalclubs, dat is het doel van John Goedegebuure. Zijn bedrijf Xscreen Interactive wil dit bereiken door middel van split-screen advertising.

De meeste voetbalverenigingen in Nederland bezitten wel een televisiescherm waar de uitgespeelde kinderen en volwassen de verrichten van de profclubs op kunnen volgen, maar middels split-screen advertising kunnen ze daar nu ook geld aan verdienen.

4385_bewerkt

Het concept is simpel. In de kantine komt een groot scherm te hangen waarop een voetbalwedstrijd wordt vertoond. In een L-vormige rand naast het beeld kunnen bedrijven dan advertentieruimte inkopen waaraan de verenigen geld kunnen verdienen: “Clubs kunnen deze ruimte zelf verkopen en dan zelf het tarief bepalen, of ze kunnen het uitbesteden aan een derde partij. Op deze manier kunnen clubs extra inkomsten generen”, aldus Goedgebuure.

4391_bewerkt

“Xscreen Interactive levert de clubs een groot scherm van minstens 100inch en daarom heen kan dan reclame worden getoond. Het is de bedoeling dat clubs hiermee niet alleen geld verdienen aan de advertentie inkomsten. Maar dat de leden van de clubs ook langer in de kantine blijven zitten waardoor het niet alleen gezelliger wordt op club, maar ook de bar omzet omhoog gaat.”

Meer informatie kunt u vinden via deze link.

Bestel de seizoensgids 2022/2023

Blijf op de hoogte en volg ons via Facebook, Instagram en Twitter!
▼Bezoek ook de clubpagina(s)
OFC