Klaas-Jan Huntelaar Foundation: win met maatschappelijk plan

ADVERTORIAL: De inschrijfperiode voor de derde projectronde van de Klaas-Jan Huntelaar Foundation is geopend. Verenigingen kunnen zich nu aanmelden en maken kans op deelname aan de derde projectronde van de Klaas-Jan Huntelaar Foundation vanaf 15 september 2014 tot en met 14 december 2014!

De Klaas-Jan Huntelaar Foundation steunt het amateurvoetbal in Nederland met maatschappelijke projecten op gebied van RESPECT en hanteert daarbij de kernwaarden AARDE, LICHAAM & GEEST en TEAM. Deze kernwaarden vertalen zich in drie actuele thema’s: duurzaamheid, gezondheid en samenwerken. “RESPECT voor jezelf, voor elkaar, maar ook je omgeving en de natuur vormen de basis voor een betere maatschappij.”

De amateurvoetbalvereniging bepaalt zelf wat voor project ze indient op gebied van RESPECT. In de voorronde gaan verenigingen aan de slag om hun project uit te werken in een concreet projectplan. Dit wordt aan het einde van de voorronde gepresenteerd aan de vakjury van de Klaas-Jan Huntelaar Foundation. Deze vakjury toetst het projectplan op basis van de gedefinieerde criteria en selecteert vervolgens vijf verenigingen die doorgaan naar de finaleronde.

In de finaleronde gaan de verenigingen zo veel mogelijk stemmen werven voor hun project om draagvlak te creëren. Daarnaast organiseren de verenigingen activiteiten binnen de kernwaarden van de Klaas-Jan Huntelaar Foundation, zoals een spelregelmiddag of een afvalinzamelings- en opruimingsmiddag.

De vereniging met de hoogste score van de publieksjury (aantal stemmen per lid) en de vakjury (beoordeling bewijsvoering uitgevoerde activiteiten) is de winnaar van de projectronde ter waarde van maximaal 75% van € 25.000,-.

Klaas-Jan Huntelaar: “Ik heb ontzettend veel aan mijn amateurvoetbalvereniging te danken. Ik geloof in de kracht amateurvoetbalvereniging in de samenleving. Sport sterkt mensen in hun eigen ontwikkeling, in het verkrijgen van sociale vaardigheden die nodig zijn om met elkaar samen te werken en sport kan mensen bewust maken in het kiezen van slimme en duurzame oplossingen.”

Blijf op de hoogte en volg ons via Facebook, Instagram en Twitter!
▼Bezoek ook de clubpagina(s)